Κλεμμένες ψυχές

κλεμένες ψυχέςΟ Stuart Neville γράφει το τρίτο βιβλίο γύρω από τον επιθεωρητή Τζακ Λένον του Μπέλφαστ, μόνο που απομακρύνεται ακόμη περισσότερο από το αρχικό και συγκλονιστικό πρώτο βιβλίο της σειράς. Γιατί τα «Φαντάσματα του Μπέλφαστ» δεν ήταν απλά μια εντυπωσιακή είσοδος του Μπέλφαστ στη σκηνή της αστυνομικής λογοτεχνίας, αλλά η εξαιρετική αφήγηση μιας noirιστορίας στο πλαίσιο των πολιτικών και κοινωνικών συγκρούσεων που καθόρισαν τη ζωή και την πραγματικότητα στη Β. Ιρλανδία τις τελευταίες δεκαετίες. Η ανατριχιαστική φιγούρα του Τζέρι Φέγκαν λείπει, και αυτό από μόνο του φέρνει το τρίτο βιβλίο της σειράς σε μειονεκτική θέση.

Με αυτά και με αυτά, δεν σημαίνει ότι οι «Κλεμμένες Ψυχές» είναι κακό, ή έστω μέτριο βιβλίο. Είναι πολύ καλή αστυνομική ιστορία, που έχει όμως την ατυχία να συγκρίνεται με τα «Φαντάσματα του Μπέλφαστ». Έχει την επιπλέον –για εμένα άτυχη- επιλογή να βγει από το πολιτικοκοινωνικό πλαίσιο του Μπέλφαστ και να μείνει ως μια ιστορία trafficking και serial killer με μικρές πινελιές από τη σύγκρουση Πιστών – Ρεπουμπλικάνων και πολιτικής/αστυνομικής διαφθοράς.

Η υπόθεση έχει να κάνει με την Γκάλια, νεαρή από την Ουκρανία με αξιοσημείωτες αντοχές, η οποία πέφτει θύμα ενός λιθουανικού κυκλώματος πορνείας στο Μπέλφαστ. Ο «πρώτος πελάτης» της πέφτει νεκρός από την ίδια, με κομμένο λαιμό. Η ατυχία είναι ότι πρόκειται για το μικρό αδελφό του Αρτούρας Στράζντας, επικεφαλής του κυκλώματος.

Οι δύο μπράβοι – νταντάδες του μικρού αδελφού του αφεντικού θέλουν να ξεφορτωθούν και το πτώμα και την κοπέλα, φοβούμενοι την οργή του αφεντικού, αλλά το ξεφόρτωμα στραβώνει και η Γκάλια ξεφεύγει. Ισχύει όμως στην περίπτωσή της το «από τη Σκύλα στη Χάρυβδη» καθώς πέφτει στα χέρια ενός παρανοϊκού θρησκόληπτου.

Το ένα πτώμα θα φέρει κι άλλα, καθώς ο Αρτούρας Στράζντας κυνηγά τους δύο μπράβους, χρησιμοποιώντας τον επαγγελματία φονιά Χέρκους. Η μητέρα Στράζντας, ψυχή της επιχείρησης, που προκαλεί φόβο ακόμη και στο γιό της, επιμένει για την πόρνη: Τη θέλει νεκρή. Τα όπλα του κυκλώματος είναι ισχυρά καθώς διαθέτουν πρόσβαση στα υψηλά κλιμάκια της αστυνομίας.

Την υπόθεση των δολοφονιών αναλαμβάνει ο Τζακ Λένον. Καθολικός αστυνομικός (πράγμα πρωτοφανές για τη Β. Ιρλανδία) από τη δεκαετία του 80, πρώην της Μαρί ΜακΚένα και πατέρας της μικρής Έλεν. Η Μαρί σκοτώθηκε κατά τη διαδικασία εκκαθάρισης λογαριασμών μεταξύ του υπόκοσμου των Ρεπουμπλικάνων και του Τζέρι Φέγκαν, κι έτσι η Έλεν μένει μαζί με τον πατέρα της. Ο Τζακ Λένον πηγαινοέρχεται ανάμεσα στην κάθαρση και τη βρωμιά, έχοντας την Έλεν να τον τραβά από τη μια μεριά και το αμαρτωλό παρελθόν, τις τύψεις και την αστυνομική διαφθορά να τον τραβάνε από την άλλη.

Η διπλή αναζήτηση της Γκάλια, από τη μια του Χέρκους (για να τη σκοτώσει), από την άλλη του Λένον (για να τη γλυτώσει), θα οδηγήσει στη σωτηρία της και θα οφείλει πολλά στην αδάμαστη θέλησή της να ζήσει. Το τέλος θα έρθει με το συνήθη ολίγον χολιγουντιανό φινάλε που μας συνηθίζει ο Neville, αλλά και με νέα υπενθύμιση του βάθους και της έκτασης της διαφθοράς και των συγκρούσεων στο εσωτερικό της αστυνομίας.

Οι «Κλεμμένες Ψυχές» είναι μια γρήγορη και πολύ καλή αστυνομική ιστορία, στα πρότυπα των σύγχρονων θρίλερ. Χάνει συγκρινόμενη με την αρχική ιστορία των «Φαντασμάτων του Μπέλφαστ», άλλωστε τύποι σαν τον Τζέρι Φέγκαν ούτε εμφανίζονται συχνά στη λογοτεχνία, ούτε και πρέπει να εξαντλούνται. Κατά τα άλλα ο Stuart Neville κάνει πολύ καλά τη δουλειά του και όποιος διαβάσει τις «Κλεμμένες Ψυχές» δεν θα πάρει ανάσα.

Read more...

Πυραμίδα από λάσπη

ac piramideΗ "πυραμίδα από λάσπη" είναι το Νο31 της σειράς Andrea Camilleri των εκδόσεων Πατάκη. Δεν είναι από τα καλύτερα του Σικελού, καθώς η κούραση και το γήρας που διαπιστώνει για τον εαυτό του ο Μονταλμπάνο, μάλλον αποτελεί ιδιότυπη αυτοκριτική του συγγραφέα. Ο Σάλβο νιώθει καταβεβλημένος από το πέρασμα των χρόνων και ανακαλύπτει προβλήματα ακοής, η δε Λίβια δεν έχει καν όρεξη να τσακωθεί τηλεφωνικά μαζί του, τουλάχιστον όχι μέχρι τα μισά της ιστορίας.

Read more...

Η δικαίωση του αίματος

ir bloodΟ Ian Rankin αφού έκλεισε τη σειρά με τον επιθεωρητή Ρέμπους, ανοίγει έναν νέο κύκλο με τον επιθεωρητή Φοξ. Ο Μάλκολμ Φοξ ανήκει στις Καταγγελίες. Είναι το τμήμα που διερευνά περιστατικά που καταγγέλλονται σε βάρος των αστυνομικών αρχών. Μισητοί από τους συναδέλφους τους, υπό αμφισβήτηση για το αν είναι “κανονικοί αστυνομικοί”, οι Καταγγελίες, ο Φοξ και η ομάδα του, για πρώτη φορά έρχονται αντιμέτωποι με “κανονική υπόθεση”.

Read more...

Η νεκροφόρα με τις ρίγες

rm zebraΟ Ross Macdonald κλείνει τον κύκλο των μεγάλων κλασσικών του noir μυθιστορήματος, πίσω από τον Hammett και τον Chandler. Πίσω, αλλά όχι σε μεγάλη απόσταση. Βασικός κληρονόμος και συνεχιστής του αμερικάνικου μεταπολεμικού hardboiled, δημιούργησε τον μοναδικό Λιου Άρτσερ, έναν κουλ, σκληρό και όμορφο ντετέκτιβ που βαδίζει άξια στα χνάρια του Φίλιπ Μάρλοου. Ο Macdonald γράφει καλά, δίνει βάρος στην πλοκή, βαθαίνει στους χαρακτήρες.

Read more...

Ο τρίτος άνθρωπος

gg third manΠρόκειται για ένα απο τα πλέον εμβληματικά noir έργα, γραμένο από τον Graham Green για να γίνει ταινία. Η σεναριακή γραφή όμως δεν αφαιρεί τίποτα από το βάρος, την αξία και την επίδραση που είχε το συγκεκριμένο έργο. Ο μεγάλος Άγγλος συγγραφέας, γράφοντας απλώς και μόνο ένα σενάριο έβαλε ένα σημαντικό θεμέλιο λίθο στον κόσμο του noir.

Read more...

Έγκλημα στη Βουδαπέστη

vk budapestΗ κεντρική Ευρώπη του μεσοπολέμου φαίνεται να αποτελεί την κότα με το χρυσό αυγό για τη νουάρ λογοτεχνία. Οι σκληροί άντρες φορούν καμπαρντίνα, οι μοιραίες γυναίκες φορούν θανατηφόρα ταγιέρ και κομψά καπέλα, ο φασισμός ανατέλλει, το κράτος δικαίου δύει. Τι σκοτεινότερο φόντο θα μπορούσε να υπάρξει για το μαύρο μυθιστόρημα;

Στα χνάρια του Philip Kerr και –λιγότερο- του Joseph Kanon ο Ούγγρος Vilmos Kondor προσπαθεί αλλά δεν καταφέρνει να φτάσει στο ύψος τους. Και όχι επειδή η Βουδαπέστη δεν προσφέρει το αναγκαίο πλαίσιο μιας καλής νουάρ ιστορίας: Πολιτική ίντριγκα, εγκλήματα των κοινωνικά ισχυρών, διεφθαρμένη αστυνομία και το αναγκαίο σκοτεινό πλαίσιο της δεκαετίας του 30.

Ο Vilmos Kondor γράφει ένα ατμοσφαιρικό νουάρ, έντιμο και αξιοπρεπές, αλλά χαμηλής πτήσης. Η εξέλιξη είναι προβλεπόμενη και η γραφή επιχειρεί να μιμηθεί τις μεγάλες παρακαταθήκες του είδους. Αλλά όπως έγραψε και ο Ellroy «η μίμηση αποτελεί τη βασιλική οδό προς τη μετριότητα».

Βρισκόμαστε στην Ουγγαρία του 1936. Η κομμουνιστική παρένθεση του Μπέλα Κουν μοιάζει να χάνεται στα βάθη του χρόνου, καθώς είναι ήδη καταθλιπτική η επιρροή του ναζισμού. Ο Ζίγκμουντ Γκόρντον είναι δημοσιογράφος του αστυνομικού ρεπορτάζ. Ανακαλύπτει τον περίεργο θάνατο μιας νέας και ωραίας Εβραίας που δολοφονήθηκε με μια γροθιά στην κοιλιά και είχε πάνω της ένα βιβλιαράκι με προσευχές. Πέθανε σαν πόρνη, αλλά ήταν αρκετά καλοντυμένη για να είναι πόρνη. το πιο περίεργο; Ο Γκόρντον είχε δει την αισθησιακή φωτογραφία της λίγη ώρα πριν, στο γραφείο του αρχιεπιθεωρητή της αστυνομίας Γκέλερτ.

Όπως κάθε ήρωας νουάρ που σέβεται τον εαυτό του, ο Γκόρντον δεν μπορεί να ησυχάσει από την ανακάλυψη. Επιδιώκει ένα καλό πρωτοσέλιδο, στην πορεία όμως η εμπλοκή του γίνεται όλο και πιο έντονη. Στην έρευνα τον βοηθά η ερωμένη του, η Κριστίνα, μια ανεξάρτητη φιγούρα γυναίκας εντελώς ασυνήθιστη για την εποχή της και ο παππούς του, ο Μορ, ένας εξίσου ιδιόρρυθμος γέρος που φτιάχνει ακατάπαυστα μαρμελάδες, ως επί το πλείστον αποτυχημένες. Με αυτές τις σουρεαλιστικές πινελιές η έρευνα του Γκόρντον ξεκινά από τον φωτογράφο που αποθανάτισε τις άσεμνες πόζες της νέας Εβραίας για να καταλήξει στην ανακάλυψη της ταυτότητάς της. Πρόκειται για τη μοναχοκόρη μιας πλούσιας Εβραϊκής οικογένειας που εμπορεύεται καφέ από την Αβησσυνία και διατηρεί άριστες σχέσεις με το ναζιστικό καθεστώς.

Ο Γκόρντον ανακαλύπτει το προφανές: Μυστικά καλών οικογενειών βαθιά θαμμένα, πολιτικοί και επιχειρηματίες μέσα στην ίντριγκα και τη διαφθορά, υπόκοσμος με βαθιά σχέση αλληλεξάρτησης από την καλή κοινωνία, και παράνομοι μποξέρ που σκοτώνουν με ένα μόνο χτύπημα. Μέσα από διαδοχικές ανακαλύψεις που κοστίζουν πολύ ξύλο στον Γκόρντον, έρχεται η λύση του μυστηρίου. Το κλειδί είναι –πάντα- στο βρώμικο παρελθόν των καθαρών οικογενειών.

Η πρωτόλεια ουγγρική μίμηση του κλασικού hard-boiled μας δίνει ένα σχετικά αξιοπρεπές αστυνομικό. Περιμένουμε τη συνέχεια.

Read more...

Η προμήθεια

gp cutΟ Pelecanos με την Προμήθεια (The Cut) ανανεώνει τη θεματική του. Σταθερά σημεία είναι η Ουάσιγκτον, η ελληνική καταγωγή του ήρωά του, ο αέναος φόρος τιμής στο κλασικό noirκαι η ποιότητα κάθε νέου βιβλίου του μεγαλύτερου ίσως συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών.

Read more...

Εκείνη τη μέρα

O Dennis Lehane γράφει ένα μεγάλο μυθιστόρημα για αυτά που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη Αμερική. Το σιδερένιο χέρι του νόμου και της τάξης, την πάταξη των μπολσεβίκων και των αναρχικών, τους μετανάστες από τη γηραιά Ήπειρο, τη φυλετική καταπίεση, το αμερικανικό όνειρο. Πλέκει αυτές τις πολλαπλές αναφορές γύρω από ένα σημαδιακό γεγονός: Την απεργία της Αστυνομίας της Βοστώνης το 1919.

Ο ίδιος ο Lehane μιλώντας για την απεργία αναφέρει: «Η απεργία άλλαξε τα πάντα. Είχε μεγάλη επίδραση στο εργατικό και συνδικαλιστικό κίνημα, έδωσε αφορμές για την Ποτοαπαγόρευση και ο Calvin Coolidge (κυβερνήτης της Μασαχουσέτης) αναδείχθηκε σε εθνικό ήρωα υποσχόμενος να τσακίσει τα συνδικάτα. Όλα αυτά συνδέονται με το τι γίνεται σήμερα».

Ο Dennis Lehane γράφει για τη Βοστώνη του ‘20 όπως ο George Pelecanos γράφει για την Ουάσινγκτον του ’60 και ο James Ellroy για το Λος Άντζελες του ‘40. Περισσεύει η αγάπη και η νοσταλγία για μια εποχή που κινείται στα δυσδιάκριτα όρια μύθου και ιστορίας.

Είμαστε στον πρώτο χρόνο μετά τη λήξη του Πολέμου. Οι βετεράνοι επιστρέφουν και οι λαϊκές συνοικίες της Βοστόνης βουλιάζουν στη φτώχεια, τις αρρώστιες και την ανέχεια. Ο αστυφύλακας Ντάνι Κόφλιν, γιος του αστυνόμου Τόμας Κόφλιν, ισχυρού παράγοντα της ιρλανδικής κοινωνίας, είναι ένα ανερχόμενο αστέρι. Οργανώνεται στη συνδικαλιστική ομάδα των αστυνομικών που αναζητά συνδικαλιστική έκφραση. Αν και οπαδός του δόγματος “to serve and protect” δεν μπορεί να αποφύγει τη δικαιολογημένη διαμαρτυρία των (κατά πλειοψηφία) Ιρλανδών μπάτσων για τους μισθούς πείνας και τις απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής και εργασίας.

«Είκοσι εννιά σεντς την ώρα για εβδομήντα τρεις ώρες εργασίας την εβδομάδα. Χωρίς δικαίωμα για υπερωρίες. Και αυτό ίσχυε για τους αστυφύλακες που περιπολούσαν τη μέρα, όπως ο Ντάνι και ο Στιβ Κόιλ, που είχαν την προνομιακή βάρδια. Οι καημένοι οι νυχτερινοί πληρώνονταν είκοσι πέντε σεντς την ώρα και δούλευαν ογδόντα τρεις ώρες την εβδομάδα. Ο Ντάνι θα το έβρισκε εξοργιστικό αν δεν ήταν μέρος μιας αλήθειας που την είχε αποδεχτεί από τη μέρα που περπάτησε: το σύστημα γαμούσε τον εργαζόμενο. Η μόνη ρεαλιστική απόφαση που έπρεπε να πάρει κάθε άνρωπος ήταν αν θα πήγαινε κόντρα στο σύστημα και θα πεινούσε, ή θα έπαιζε μαζί του με όσο σθένος χρειαζόταν ώστε καμιά από τις ανισότητες να μην ισχύει για εκείνον».

Ο Λούθερ Λόρενς αγαπά το μπέιζμπολ. Μετακομίζει μαζί με την κοπέλα του στην Τάλσα της Οκλαχόμα. Εκεί, το πετρέλαιο εξασφαλίζει καλούς μισθούς, άνετο σπίτι και αυτοκίνητο. Ακόμα και για τη μαύρη κοινότητα. Ο Λούθερ δουλεύει σε ξενοδοχείο και ταυτόχρονα κάνει θελήματα για έναν μπούκερ. Οι περιστάσεις θα το φέρουν έτσι ώστε να δολοφονήσει τον ντόπιο γκάνγκστερ και να βρεθεί κυνηγημένος. Παρατά την έγκυο γυναίκα του και καταφεύγει στη Βοστώνη. Πιάνει δουλειά στο σπίτι του πατέρα του Ντάνι Κόφλιν, ενώ ταυτόχρονα δουλεύει για έναν επιφανή μαύρο της NAACP.

Ο Ντάνι για να εξασφαλίσει το σήμα του αστυνόμου αποφασίζει να δουλέψει μυστικός στις ανατρεπτικές οργανώσεις των αναρχικών και των μπολσεβίκων. Κι όσο κι αν το προσπαθεί δεν μπορεί να μην συμφωνήσει μαζί τους. Μεθυσμένος μια μέρα, στο εξομολογητήριο της καθολικής εκκλησίας παραδέχεται:

«Υπάρχει ένα τεράστιο βαρέλι γεμάτο σκατά. Με καταλαβαίνεις; Και μέσα στο βαρέλι … δεν ζει η άρχουσα τάξη και οι έχοντες. Σωστά; Εκεί μέσα πετάνε όλες τις γαμημένες συνέπειες που δεν θέλουν να σκέφτονται... Και η ιδέα είναι ότι πρέπει να παίζουμε το παιχνίδι τους και να εξαφανιζόμαστε όταν τελειώνουν με εμάς. Να δεχόμαστε αυτά που μας δίνουν, να τα τρώμε, να τα χειροκροτούμε και να λέμε “μμμ, κι άλλο παρακαλώ”… Εκατομμύρια σκοτώθηκαν στη Γαλλία και στη Γερμανία χωρίς λόγο και τώρα προσπαθούν να μας πουλήσουν και άλλες τέτοιες μαλακίες κι εγώ πάτερ, πρέπει να σου πω, δεν αντέχω άλλο».

Βήμα το βήμα, οι αστυφύλακες της Βοστόνης οδηγούνται σε σύγκρουση με τον Αρχηγό τους και τις Αρχές. Και ο Ντάνι πρωτοστατεί σε αυτή τη σύγκρουση. Η απεργία των αστυνομικών, φως φανάρι, θα πυροδοτήσει ταραχές και λεηλασίες. Τα παντός είδους ανατρεπτικά στοιχεία, από τους ηπιότερους κομμουνιστές μέχρι τους πολεμοχαρείς βομβιστές θα θελήσουν να την εκμεταλλευτούν. Και οι ταραχές δεν θα αφορούν μια καθαρή σύγκρουση ανάμεσα στο λαό και στο κράτος.

Για τον Ντάνι είναι καθαρό: «Οι φτωχοί πολεμούσαν εναντίον των φτωχών. Όπως έκαναν πάντα. Όπως τους προέτρεπαν να κάνουν».

Από τη συγκεκριμένη απεργία, υπάρχουν οι σίγουροι ωφελημένοι: «Οι μεγάλες επιχειρήσεις θα κερδίσουν. Θα χρησιμοποιήσουν την απεργία σαν μοχλό για να γαμήσουν τους οργανωμένους εργάτες, τους Ιρλανδούς, τους δημοκράτες, να γαμήσουν οποιονδήποτε σκεφτεί έστω να ζητήσει ένα δίκαιο μεροκάματο σε αυτή τη χώρα. Αν τους αφήσεις να κάνουν αυτό που θα κάνουν, θα στείλεις την εργατική τάξη τριάντα χρόνια πίσω».

Η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Με την προκλητική τακτική του Αρχηγού της Αστυνομίας, η Αστυνομία της Βοστόνης κατεβαίνει σε απεργία. Οι ταραχές ξεκινούν και η Βοστόνη, η όμορφη Βοστόνη, η «Αθήνα της Αμερικής» καίγεται. Η κατακραυγή για τις λεηλασίες θα είναι το απαραίτητο υπόστρωμα για την αιματηρή κατασταλτική επέμβαση της εθνοφυλακής.

Ο Dennis Lehane γράφει ένα μεγάλο μυθιστόρημα για την αγαπημένη του πόλη, με το δεύτερο βιβλίο της σειράς έχει ήδη εκδοθεί (Live by Night). Δεν είναι ακριβώς αστυνομικό μυθιστόρημα μια και η πλοκή δεν αφορά το μικροεπίπεδο ενός εγκλήματος. Περισσότερο πρόκειται για πολιτικό – ιστορικό με έντονο το νουάρ στοιχείο. Στα χνάρια του Pelecanos, με σημαντικά βιβλία και εξαιρετικά σενάρια, ο Lehane ξετυλίγει τους όρους συγκρότησης της σύγχρονης Αμερικανικής κοινωνίας με τρόπο καθηλωτικό.

Read more...

Μοιραία Πράγα

pk pragueΟ Philip Kerr επιχειρεί να καταγράψει συστηματικά και πολυεπίπεδα την πραγματικότητα της -υπό ναζιστική κατοχή- Ευρώπης. Η τριλογία του Βερολίνου που προηγήθηκε εκδοτικά αποτυπώνει σε τρεις χρόνους τη ζωή στο ναζιστικό και μεταπολεμικό Βερολίνο. Η Μυστηριώδης Πράγα που ακολουθεί, διαδραματίζεται το φθινόπωρο του 1941, όταν η ναζιστική προέλαση κολλάει λίγα χιλιόμετρα πριν τη Μόσχα και η αήττητη Βέρμαχτ αντιμετωπίζει για πρώτη φορά το φάσμα της ήττας. Πρωτόγνωρο συναίσθημα για την ηγεσία και το λαό της Γερμανίας που είχε συνηθίσει στις εντυπωσιακές και γρήγορες νίκες.

Read more...

Δίλημμα Δικαίου

Δίλημμα δικαίουΜια ιστορία γουέστερν σε υπόκρουση Ένιο Μορικόνε, που είναι ταυτόχρονα μια έξοχη αφήγηση του κοινωνικού περιθωρίου, του ανίκητου ρατσισμού και του αδιέξοδου έρωτα. Αν και ο Pelecanos δεν γράφει κλασσικές αστυνομικές ιστορίες, αυτή εδώ αποτελεί εξαίρεση. Ο Pelecanos στο Δίλημμα Δικαίου (Right as Rain) προσφέρει πλοκή, ατμόσφαιρα, ένταση, και κορύφωση στον κλασσικό νουάρ τόνο. Στο γνωστό μελαγχολικό, νοσταλγικό, σκοτεινό και ταυτόχρονα γλυκό ύφος που γράφει για την Ουάσινγκτον.

Read more...

Φλεγόμενη πόλη

Φλεγόμενη ΠόληΑπλά τέλειο. Ένας κορυφαίος λογοτέχνης γράφει εξαιρετικά μια σκληρή ιστορία. Ο G.Pelecanos έχει το χάρισμα και την τύχη να είναι ένας από τους καλύτερους συγγραφείς της δεκαετίας μας. Το ότι γράφει noir ιστορίες είναι δική μας τύχη.

Read more...

Συνωμοσία της φωτιάς

sn collusion“Ο τύπος ξέρει να γράφει” επιμένει ο Ellroy για τον Stuart Neville που έγινε γνωστός για τα “Φαντάσματα του Μπέλφαστ”. Το δεύτερο βιβλίο που εκδίδει ο Neville είναι άξια συνέχεια του πρώτου, με αδύνατα αλλά και δυνατά σημεία.

Read more...

Ο κίνδυνος είναι η δουλειά μου

rc troubleΈνας Raymond Chandler στα καλύτερά του. Trouble is my business. Η ιστορία γράφεται τον Αύγουστο του 1939 και δημοσιεύεται στο Dime Detective. Είναι το δεύτερο περιοδικό με το οποίο συνεργάζεται στενά ο Chandler μετά το Black Mask. Τον ίδιο χρόνο εκδίδεται το πρώτο του βιβλίο “The Big Sleep” και ο Ray κατακτά την αιωνιότητα.

Read more...

Τα φαντάσματα του Μπέλφαστ

Τα φαντάσματα του Μπέλφαστ“Το καλύτερο βιβλίο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα που έχω διαβάσει εδώ και χρόνια”. Και πέρα από την γνωστή υπερβολή που διακρίνει τον νάρκισσο James Ellroy, η δήλωση έχει δόση αλήθειας. Ο Stuart Nevile εμφανίστηκε εντυπωσιακά στον κόσμο του αστυνομικού μυθιστορήματος με μια δυνατή ιστορία.

Read more...

Ο αδύνατος άντρας

Ο αδύνατος άντραςΤέλη του 1932 ο Hammett γράφει το πέμπτο και τελευταίο μυθιστόρημά του. Μετά θα μπλέξει με τις γυναίκες και τα πολιτικά, θα ξαναπάει στρατό στα πενήντα του (λόγω αντιφασιστικού καθήκοντος), θα κάνει τον ταμία των μετωπικών οργανώσεων του Κομουνιστικού Κόμματος και θα τον κυνηγάει η εφορία μέχρι τον θάνατό του.

Read more...

Ο κηπουρός της νύχτας

gp night gardenerΈνα από τα πιο πρόσφατα βιβλία του G. Pelecanos, καλύπτει ως συνήθως μια εικοσαετία, αυτή τη φορά πιο πρόσφατη. Πριν από είκοσι χρόνια την εποχή του Ρήγκαν, δύο νεαροί μπάτσοι παρακολουθούσαν τον Τι Σι Κουκ, αρχιφύλακα δεινό στις έρευνες, να εργάζεται στον τόπο ενός εγκλήματος σ' έναν εξαθλιωμένο δημοτικό κήπο σε βίαιη γειτονιά της Ουάσινγκτον. Σήμερα, ο αγώνας δρόμου των μεσιτικών γραφείων δεν έχει επιφέρει πολλές αλλαγές σ' αυτές τις γειτονιές· και στον ίδιο αυτό κήπο, μέσα στο ίδιο κομφούζιο, ο δολοφόνος έχει αφήσει πίσω του ένα πτώμα και στοιχεία τα οποία οι τρεις άντρες αμέσως αναγνωρίζουν.

Read more...
Subscribe to this RSS feed